מעורב הופס ליום ה': סימן שאתה צעיר / מנחם לס

זה לא אני…

סימן שאתה צעיר

ב'מעורב' שלי אתמול קראתי תגובה של שמעון. אני קורא במעורבים שלי – וכמעט בכל שאר הפוסטים – את תגובות הגולשים ואנשי הצוות כי אתה למד הרבה מהתגובות היכן דברים עומדים, ומה הטעם והעניין של קוראי האתר.

אז אתמול קראתי את התגובות, ובין השאר את התגובה הבאה של שמעון. שמעון הוא אחד המגיבים הנאמנים ביותר באתר, אם כי מדי פעם הוא יוצא עם תגובה שמעלה לי את לחץ הדם.

למשל אתמול הוא כתב על ההגנות ב-NBA לעומת היורוליג:

ברור ביורוליג הוא יסבול שם לוחצים. ראית מישהו שם עושה 10 קוסט טו קוסט במשחק ומסתכלים עליו? זה יש רק בnba.
ראית אתמול איזה לוחצת כל המגרש הביאו על ווילבקין? אם שומרים ככה את השיקצה הוא מתעלף אחרי 2 משחקים והולך להמציא פציעה יצטרך קוקטייל כפול מהמנה הרגילה.
לברון היה נראה באירופה פחות טוב לאורך כל הקריירה מאשר בnba. שם מי היה נותן לו קליר פאת כל משחק בצבע חח

וואללה שזה עיצבן אותי. הרי ההבדל הגדול ביותר בין הכדורסל האמריקאי ושאר העולם הוא הגנה. כמעט כל האירופאים שהגיעו ל-NBA ניתקלו בבעייה הזאת: השמירה שלהם לא הייתה חזקה ואיכותית מספיק.

מצד שני, הרי כל שחקן אמריקאי שניפלט מה-NBA – אפילו בינוניים ביותר – הופכים לכוכבים באירופה. למה? כי ההגנה שם רופפת ולא פיזית מספיק והם חוגגים.

טוב, לא על זה אני רוצה לכתוב.

אני רוצה להתרכז היום בדבר אחר: אני מתקרב לגיל 85. אז מה זקן דפוק כמוני ניכנס לעצבים מאיזו שטות כגון "ההגנה ביורוליג טובה יותר מאשר ב-NBA"? וואללה שלא מתאים לזקן כמוני להריץ אתר ולהיכנס לעצבים על שמירה באירופה VS ה-NBA.

שמעון יצא לפני כמה ימים עם עוד יהלום: "כל מאמן ישראלי טוב יותר מהמאמנים ב-NBA". חבל שלא שמרתי את התגובה, ואני זקן מדי מכדי להתחיל לחפש אותה. גם זה הכניס אותי לעצבים. למזלי אחרי 10 דקות ההגיון עוזר לי להירגע משטויות כאלה.

מנטליותאם מאמנים אירופאים היו טובים יותר ממאמני ה-NBA הם היו מאמנים ב-NBA ולא באירופה. כמובן שאימון כולל גם תקשורת, הבנת נפש החייה איתה אתה עובד, שפה, מנטליות, וכו', ולכן אף מאמן אירופאי לא היה שורד כאן יותר מעונה אחת. את דוויד בלאט הזכרנו? והוא הרי הרבה יותר אמריקאי מישראלי.

ב-NBA אף פעם לא היה מאמן שהוא אשכרה 'אירופאי' (זה כולל את ישראל ושאר העולם). רק אמריקאים אימנו ומאמנים ב-NBA. ואם מישהו רוצה להתווכח איתי על הידע התיאורטי של המשחק – אירופה נגד USA, הייתי מעמיד כמה מאמני תיכון ומכללות אמריקאים להתחרות עם הידע התיאורטי של האירופאים, ולא את צ'ונסי ביליאפס.

אבל פורטלנד מעדיפה את צ'ונסי ביליאפס על כל אוטורה מסינה או Željko Obradović. זה עניין של מנטליות, שפה, וידע של מה זה ה-NBA ואיך משחקים ב-NBA.

טוב. אז בגלל שמעון הלכתי ובדקתי את מאמני ישראל הגדולים ומצאתי שבליגת העל ישנם 3 זרים, ואחד מהם קפריסאי בשם אלוהים. אז מצאתי שגם בליגה הנמוכה יותר ישנם מאמנים זרים, ושאלתי את עצמי אם שמעון טוען שהמאמנים הישראלים טובים יותר ממאמני ה-NBA, למה בשם אלוהים רצים לאירופה – או שטים לקפריסין – להביא מאמנים.

אז נעצרתי ושאלתי את עצמי: "מנחם, תגיד לי, אתה דפוק בראש? אין לך עניינים יותר חשובים להתעסק בהם? הרי רק לפני 3.5 חודשים שכבת ללא הכרה בבית חולים מחובר לוונטילטור – מכונת הנשמה מלאכותית – בגלל שנדבקת קשה בנגיף ה-קוביד 19, ורק עתה – ממש בשבועיים האחרונים – אתה (אני ) מרגיש שחזרתי לעצמי לחלוטין. אז אני מתרגש מדברים ששמעון כותב? אני ניכנס לעצבים בגלל הלייקרס? בגלל לברון?

ואז נפל אסימון: אולי אתה בן 85…אולי אתה פרופסור עם PH.D…אבל אולי אתה זקן עם נשמה של צעיר? הרי אתה יכול עדיין להידלק על הטוסיק של סרינה ויליאמס!

ואז נזכרתי בשיר של גילי גוב (ואח"כ להקת גשר הירקון) 'סימן שאתה צעיר'. הלכתי על השיר, ואז חיברתי כמה בתים בעצמי.

אז זהו המעורב שלי להיום. קודם השיר 'סימן שאתה צעיר' ואז תוספת שלי לשיר:

סימן שאתה צעיר
מילים: יוסי גמזו
לחן: עממי אירי
קיימים 6 ביצועים לשיר זה

אקורדים

אם פרדסים עוד משגעים אותך בריח,
אם בלילות אתה שיכור מן הירח,
אם רוח מרחבים בצווארונך תמיד נושבת
ויש לך קוצים במקום שבו נהוג לשבת…

זה סימן שאתה צעיר
כמו יום אביב בהיר,
כמו יום אביב בהיר
סימן שאתה צעיר!

אם לא איכפת לך לצאת ולתעות בדרך,
אם בשדות אתה קוטף מדי פעם פרח,
ואם כשכבר חורשים,
סוף סוף, את השדות האלה
אתה אולי הולך בטל אך לא הולך בתלם…

זה סימן שאתה צעיר…

אם שפת הים עוד רגילה לסנדליך,
אם לפעמים אתה יוצא עוד מכליך,
אם טיפ טיפת חוצפה מן הנשמה שלך לא פגה
ואם עוד בינתיים לא קראו לך להג"א…

זה סימן שאתה צעיר…

אם עוד מושכים אותך שירים וגם גיטרה,
אם צועקים לך: "זה נוער, זה? – זה בררה!"
ואם עוד בחורות ברחוב עושות לך עיניים
ויש לך זהב בלב – ולא בין השיניים…

זה סימן שאתה צעיר…

אם יש שטויות נהדרות שעוד לא עשית,
אם לא טעמת עוד הכל ועוד לא ניסית,
ואם אתה מרגיש עוד לפעמים תחושה מוזרת
שלא הכל צודק, ושיכול להיות אחרת…

זה סימן שאתה צעיר…

ואז אני מוסיף:

ואם אתה חולה מסכן ונחשבת כבר למת
קוביד 19 גמר אותך, וזאת היא האמת
אבל יצאת חי מההנשמה המלאכותית
ומיד היטחת "לייקרס סטינק" באנגלית


זה סימן שאתה צעיר
כמו יום אביב בהיר,
כמו יום אביב בהיר
סימן שאתה צעיר!

ואם אתה שוכב שם בחוסר הכרה שבועיים
אבל המילים "לברון הוא 'פוני'" יוצאות מהנחיריים
הרופאים אמרו "כל עוד הוא נוחר אז יש תקווה
ולבזות את לברון זאת תמיד הרי מצווה"


זה סימן שאתה צעיר…

ואם אתה בשיקום וכבר בא לך עוד 'מעורב'
וכרגיל אתה מחפש משהו לבבי ושובב
וב-10 בלילה מתחיל משחק ב'מערב' הדפוק
ואתה חוזה בו כי לא ניפטרת מהדיבוק


זה סימן שאתה צעיר…

אם האשה מבקשת 'בוא כבר למיטה'
אבל בקשת 'רק עוד סל אחד, רק עוד שנייה'
ואז סטף קרי זורק וקובר מחצי מגרש
ואתה נשאר ער, ועכשיו גם נואש


זה סימן שאתה צעיר…

ואם ביום המחרת כתגובה ל'מעורב'
איזה ינוקא בן 20 ניכנס אתך לקרב
ואתה מתווכח איתו על איזה תרגיל
כאילו שניכם שייכים לאותה קבוצת גיל…


זה סימן שאתה צעיר…

אם שימון אומר לך שמאמני ארץ הקודש
עושים מאלה באן בי איי קקה, רקב, ועובש
ואתה הולך לבדוק ומוצא אחד קפריסאי
ואתה עומד המום עם תואר אוניברסיטאי


זה סימן שאתה צעיר…

אם עכשיו אתה שם את הדוקטורט שלך במבחן
ואת שימון שואל "אם האירופאי הוא כזה תותחן
אז למה מביאים אחד מחור שהוא קפריסין?"
אבל זאת כמובן דילמה שרק שימון מבין


זה סימן שאתה צעיר…

ואם שימון בא עם עוד הברקה
"ב-NBA לא יודעים מה זה 'הגנה'
וזה מוציא אותך מין הכלים
לחץ דם, חולירע, וגם עצבים


זה סימן שאתה צעיר…

ואם דוק לס זקוק לעוד הוכחה
שהוא זקן רק לפי תעודת הלידה?
עדיין הוא דלוק על טוסיק של בלרינה
המשחקת טניס ושמה הוא סרינה!


זה סימן שאתה צעיר
כמו יום אביב בהיר,
כמו יום אביב בהיר
סימן שאתה צעיר!





 

**********************

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
139 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
צ'יקו
Admin
16/12/2021 0:25:30

מנחם, שתישאר צעיר לנצח!!!!
אחלה בתים כתבת, ואני איתך לגמרי בדעה שה-NBA לא רואה את היורוליג ממטר.

AD
AD
16/12/2021 0:30:55

מנחם תחליף מקצוע למשורר שיר ברמה הגבוהה ביותר
נ.ב שתישאר צעיר לנצח

Reuven Barel
Editor
16/12/2021 0:39:51

אתה גדול מנחם !!!
התשוקה למשחק, הכתיבה והויכוחים משאירים אותך צעיר, אל תפסיק.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
16/12/2021 0:44:13

טור גדול דוק! אם אתה מתרגש משימון סימן שהדם שלך חם ואתה באמת צעיר. דרון ויליאמס בא לאירופה בזמן השביתה במצב שהוא היה גרוטאה בנ.ב.א וקלע כל כך הרבה ובכזו קלות שהפרישו לו את הגופיה. כל מיני פארגו ואיך שקראו לרכז של מכבי שלקח אותם לגמר היו בלתי עצירים באירופה ובנ.ב.א היו בקושי רכז שלישי עד שנפלטו. ווילביקין ששימון הזכיר היה השוליה של וונמייקר, עוד אחד שקריירת הנ.ב.א שלו הסתכמה ברכז שלישי. יש עוד כל כך עוד הרבה שחקנים שאני אפילו לא אתחיל להתייחס כמה המאמנים הישראלים היום בינוניים מינוס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ג'ו אינגלס שחקן של 2 נק במכבי נהיה כוכב של 15 נק, בוגדן שחקן של 14 נק נהיה שחקן של 20 נק. לוקה שחקן של 18 נק נהיה שחקן של 30 נק וטריפל דאבל אפילו הוא אמר שבאירופה קשה יותר…
אתה מדבר על שחקנים עם קליעה לא כאלה שבלי קליעה שצריכים לדחוף לטבעת. השחקנים האלה קיבלו שמירה חזקה וקולעים סלים יפים זה לא לברון שממרפק לטבעת. ראית איך יאניס נראה בנבחרת יוון? אלכס גארסיה בגיל 40 עשה ממנו צחוק כי בניגוד לNBA הוא סגר לו את הנתיב לסל. בNBA השחקן זז ונותן לו להטביע או שהוא מקבל שריקת אוויר.
שחקני NBA הם מוכשרים אבל עצלנים בטלנים, לא עשו הגנה מאז הקולגים, לא יודעים מה זה ללחוץ לשמור להתאמץ. הם טובים בלהטביע ולשאוג בקליר פאת, כן כשרון יש להם אבל לקרקס, הם לא משחקים כדורסל. תראה איך נראה או גי מאיו שחקן של 15 נק בליגה ביורוליג

Smiley
Editor
16/12/2021 9:37:44

אנתוני פרקר, אולי גדול האמריקאים באירופה היה שחקן משלים ב-NBA…
סקוטי ווילבקין, מייק ג'יימס ושיין לארקין מפרקים את אירופה וב-NBA לא מוצאים מקום בסגל של קבוצת NBA

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

אתה לא מבין מה אני אומר בכלל וממשיך בשלך לא טענתי לרגע שהיורוליג יותר מוכשר מהNBA ממש לא. מה שאני אומר שאם היו משחקים שם כמו ביורוליג הכוכבים היו נחנקים רובם (יש חריגים כמו דוראנט סטף גם טריי שראה את כל סוגי השמירות מאז שהוא בליגה) אבל כוכבים אחרים מעולם לא ראו לוחצת או דאבל טים או שמירה מציקה לאורך זמן

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
16/12/2021 15:45:39

סוואגי ש
אם היו משחקים בnba כמו שאתה מבקש הרול פליירים היו מסיימים משחקים עם עשרים נקודות כל אחד משלשות פנויות והטבעות חופשיות.

ברבור שחור
ברבור שחור
16/12/2021 23:21:58
Reply to  Smiley

מפרקים את אירופה ??? לזרוק 20 זריקות במשחק מתוך 50 בקושי שהקבוצה לוקחת זה נקרא לפרק ?

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
16/12/2021 10:04:53

אתה מביא שחקנים ששיחקו באירופה בגיל צעיר והתקדמו לנ.ב.א. זה כמו שתגיד שדירק נוביצקי היה שחקן גרוע באירופה וכוכב בנ.ב.א, ואתה מתעלם מהעובדה ששחקן שזורק יותר קולע יותר. כל מי שציינת יקלע יותר על אותו נפח זריקות.
מצד שני, אתה מביא שחקנים שנפלטו מהנ.ב.א ועכשיו הם באירופה לפני פרישה, במקום להביא את או ג'יי מאיו היית כבר יכול להביא את טום צ'יימברס.

אגב, הגארדים שציינתי – פארגו וביינום, היו הולכים מלא לסל, פשוט האתלטיות והכשרון בנ.ב.א הם 3 רמות מעל מה שהם הכירו

יניב ש.
Editor
16/12/2021 13:19:48

אינגלס שיחק עונה אחת במכבי, עם ממוצע נקודות למשחק של 6.4, בשמונה עונות ב- נ.ב.א יש לו ממוצע של 8.7 נקודות למשחק.
לבוגדנוביץ' ממוצע יורוליג של 12.9 נקודות למשחק, הממוצע שלו ב- נ.ב.א הוא 13.9 נקודות למשחק.
דונצ'יץ' היה צעיר מאוד באירופה, אז לא ניתן להשוות. הממוצע ב- נ.ב.א הוא 25.7 נקודות למשחק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  יניב ש.

עיוות יפה של הסטט ממוצע קריירה חחחחח. תביא את העונות שיא שלהם….

יניב ש.
Editor
16/12/2021 14:07:23

אתה התחלת, לקחת את העונה הכי גרועה של אינגלס באירופה…
אבל בסדר, בוא נשווה עונות שיא, למרות שלא מובן מה זה קשור לטענה:
– אינגלס 13.3 באירופה לעומת 12.1 ב- נ.ב.א
– בוגדנוביץ' 14.8 באירופה לעומת 16.4 ב- נ.ב.א

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  יניב ש.

יפה אז זה אומר שהיורוליג והNBA אותה רמה? אפילו יוקיץ לא היה קולע בסרביה כמו בNBA

אור
אור
16/12/2021 15:34:09
Reply to  יניב ש.

שמעון, באירופה אין כמעט הירו בול ושחקנים שזורקים בכמויות כמו ב-NBA, זה לא שייך להגנה

אור
אור
16/12/2021 15:34:40
Reply to  יניב ש.

אני לא בטוח למשל שמלך הסלים ביורוליג עובר את ה-20 נקודות למשחק

עמיחי קטן
Admin
16/12/2021 15:44:57
Reply to  אור

זה מאוד חריג שעוברים את ה-20.
גם יקח כמה ניחושים למצוא את מלך הסלים הנוכחי.

thejanitor
thejanitor
16/12/2021 0:49:46

כתיבה משובחת

thetroll
thetroll
16/12/2021 0:59:53

דוק יקר שמח שסוף סוף מרגיש שהחלמת. מאחל לך ששמעון יעצבן אותך עוד הרבה. הלוואי עלי ההספק שלך עכשיו.. לא כשאהיה 85. שירים לפנתיאון. תודה בוס.

dror
dror
16/12/2021 1:13:15

נהדר מנחם תודה.

trusttheprocess
trusttheprocess
16/12/2021 1:46:12

מעניין למה כל כך הרבה אנשים מתלוננים ששמעון מרתיח להם את הדם
הרי ברור ש 95 אחוז ממה שהוא רושם זה שטויות והוא בעצמו יודע ואומר את זה.

shadow
shadow
16/12/2021 3:15:26

הפרעת אישיות.

PhillySpecial
Editor
16/12/2021 6:31:07

בכלל מדהים ומטריד לראות את כמו ההתייחסות שהטרול הזה מקבל, והנה גם אני חוטא בזה, אחזור להתעלם מהתגובות הצפויות שלו. לפחות הצליח להוציא ממנחם משהו חיובי

Yp
Yp
16/12/2021 1:50:14

לילה טוב לכולם
מנחם אתה ענק
המעורב הזה הוא כמו הדובדבן על הקצפת שאלו המעורבים הרגילים שלך .
הרבה בריאות והמשך כתיבה פוריה ומהנה

אור
אור
16/12/2021 2:00:58

תודה מנחם

Yp
Yp
16/12/2021 2:03:11

ולגופו של ענין :
1.שמעון מתקשה להפריד בין הטינה האישית לג’יימס לבין ההערכה ליכולת הכדורסל שלו .
2.יחד עם זאת . חייבים להודות שרמה של שחקן בנבא לא בהכרח תשתקף אחד לאחד ברמה שלו בפיבא וראינו מספיק דוגמאות לזה בעבר .
3.לגבי ענין המאמנים צריך לזכור שהמאמנים בפיבא עובדים עם שחקנים הרבה פחות מוכשרים ולכן נדרשים לפצות על זה ביתר תחכום בתכנון וניהול המשחק.
בנבא המאמן צריך להיות עם פרמטרים אחרים בפרט בקטע של ניהול כשרון.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Yp

לא מתקשה להפריד יש לו יכולות אבל הם הועצמו יותר מידי ע"י התקשורת ועל ידי היריבים שלא מוכנים להתמודד מולו ומתרפסים בפניו. זה היה גם מול מייקל ולא רק מול לברון. זה גם כלפי כוכבים אחרים אם כי לא ברמות שזה לטובתו.

עגל
עגל
16/12/2021 9:41:30

אז גם מייקל שווה 15-17 נק' ביורוליג?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

למייקל היה גאמפ ויכולות יכולות ריחוף. לברון היה בלי קליעה רוב הקריירה חי על שופטים עם מרפקים לסל ושריקות אוויר הוא היה מתקשה כמו שבן סימונס היה הופך לשחקן של 4 נק מ17 נק. שחקנים ללא קליעה המתבססים על כוח ושלא רגילים לשמירה חזקה שהיא יותר מ1 על 1 יתקשו בהחלט בטח בהתחלה ואלו בלי הקליעה כמו לברון יתקשו מאד גם יאניס אגב.

עגל
עגל
16/12/2021 16:26:11

אל אלוהים כמה שטויות שאתה כותב, יאללה
דווקא מול לבנים רכרוכיים לברון היה משחק 1 מול 5 ומנצח כמו ילד בי"ב נגד תלמידי יסודי

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
16/12/2021 2:12:38

מנחם, אתה מדהים.
.
גילי גוב הולם אותו הרבה יותר!

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
16/12/2021 2:19:59

שמעון😍😍😍
שמעון אתה הולך להצליח בגדול,מנחם נתן לך מתנה,כולי קינאה,
ליתר ביטחון שים טיטול ראש וכנס לחודש סיבובי צנטרישוט

golan
golan
16/12/2021 2:29:53

תודה מנחם על המעורב. באמת אחלה המשך לשיר
להתרגז משמעון ??? חחחחחח… אתה לא רציני
לפעמים נראה שהא מבין כדורסל, ואז יש לו איזה יציאה כזאת "שבאירופה ההגנה יותר טובה" או "לברון לא שחקן טוב"
"דריימונד נגר" ואז אתה תוהה למה חשבת שהוא מבין משהו,

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16/12/2021 2:37:42

דני איינג חתם ביוטה ג'ז כ CEO…..chief executive officer
וואו, האם יעזור להם לקחת אליפות/יות?

Tzafriros
Editor
16/12/2021 3:19:52

לא

Avri
Avri
16/12/2021 14:32:00

יעזור להביא אליפות? רק אללא יודע. אבל הוא מוח ניהולי אדיר ואין ספק שהוא יתרום שם.

yaniv
yaniv
16/12/2021 15:37:54
Reply to  Avri

רגע אז אתה עובר עכשיו לאהוד את יוטה ?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16/12/2021 18:16:11
Reply to  yaniv

אני שוקל את צעדיי בכובד ראש.

Avri
Avri
16/12/2021 18:31:18
Reply to  yaniv

אני חושב שהשאלה היתה מופנית אלי. אבל כמו רזי, גם אני אשקול בכובד ראש. סתם, נראה לך? אם אפשר היה להחליף קבוצה אז כבר מזמן לא הייתי אוהד קבוצה דוח כמו ביתר ירושלים.

John
16/12/2021 16:07:08

הקשר המורמוני…

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16/12/2021 2:42:14

אני בטוח שיש אנשים פה באתר שאיזכור של שימון מעלה להם את לחץ הדם הרבה יותר מאשר למנחמנו.
אני דווקא בגישה שהאמת לגבי ההשוואה בין הגנת ה NBA לאירובה נמצאת איפהשהוא בין מנחם לשימון. לגמרי מסכים עם האחרון לגבי זה שאין כמעט הגנה ושמירה על לברון כמוביל כדור ואם הייתי מאמן, הייתי מחפש להתיש את השיקוץ ולהוציא אותו מדעתו כבר בחצי מגרש של הלייקרס. בפועל, אף אחד לא לוחץ אותו עד שהוא מגיע לרחבת היריבה….

onetwo3
Editor
16/12/2021 4:34:29

מסכים איתך דוק

shadow
shadow
16/12/2021 3:17:43

גדול אתה מנחם. אחד הטובים שלך, אהבתי את התוספת לשיר.

שחר אלוני
16/12/2021 3:19:11

תודה מנחם!

Tzafriros
Editor
16/12/2021 3:21:40

מנחם תודה זכות של מעורב. מאוד הזדהיתי עם הויתור על שינה לטובת ספורט.
והיי אחלה טוסיק יש לסרינה!

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16/12/2021 4:15:04
Reply to  מנחם לס

כל הכבוד, נדבקת גם בקטע של שיר הלילה, יפה לך, מניח שיש פה כמה שלא בדיוק מקבלים את זה בהבנה אבל הרוב מצדד אז שיקפצו הקפוצים.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16/12/2021 4:44:37

מסתובבת בדיחה על בן סימונס (אני אגב קצת מחבב את הבחור והצעתי לשימון טרייד שהוא דחה ברוב חוצפתו) ועל כמה הוא צריך להתאמץ כדי לשבור את שיא השלשות של סטף, נאמר שם שהוא צריך לשחק בערך רבע מליון משחקי אן בי איי על 3600 עונות ולשחק עד שנת 5608, אז זה לגמרי ריאלי…

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16/12/2021 4:46:27

אגב, הטעות הכי גדולה של אידיוטקה מאז שהגיע לבוסטון היתה ההעברה של סמארט לחמישייה הפותחת.
שטות שאין כדוגמתה כי סמארט כבר התקבע בתור השחקן השישי אצל הבוט הבהוט….

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16/12/2021 5:13:55

אוףףף, הטלבי הזה….

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16/12/2021 5:18:43

הפרצוץ (ף) הזחוח הזה אחרי השלשה של ראסססס המרסס.

אשך טמיר המקורי
16/12/2021 5:43:54

ענק דוק, אתה אגדה בחייך.
.
מסכים עם שמעון לחלוטין, אגב…

אופיר נ.
אופיר נ.
16/12/2021 5:49:03

מנחם,
התשוקה והלהט שלך לחיים
ולנושאים שונים ומגוונים
הם הדברים שהביאו אותך לאינספור הישגים והצלחות אישיות וקבוצתיות לאורך החיים.

והן גם משתקפות בכתיבה הנהדרת שלך במעורב היומי שלך ובתגובות,
וזאת בדיוק הסיבה שיש לך כאן כל כך הרבה קוראים ומגיבים נאמנים (ואני בתוכם).

הרבה בריאות.
ושתמשיך להיות מלאה תשוקה ויצירה.

נ. ב. הביצוע של שלישית גשר הירקון היה ב-1965, ושל גידי גוב ב-1988.

ירון, החלום
ירון, החלום
16/12/2021 6:03:32

בס"ד
תודה מנחם.
המעורב הכי מצחיק שלך שאני מכיר.
שתישאר תמיד כזה צעיר.
וששמעוח ימשיך לך להעיר,
ויצליח הקלות אותך להדליק,
עד שהלייקרס לא יפסיקו להפסיד.

רן הנרגן
רן הנרגן
16/12/2021 6:37:04

מנחם, תן בראש!
.
לברון 2.0, לפני הכל, הוא שחקן חכם. המשחק באירופה שונה והיו שורקים לו עברות על הרבה תנועות שהוא עושה ב NBA . אבל הוא היה לומד מהר ונמנע מהן. הכח, יכולת ניהול המשחק, ההשפעה על השחקנים שאיתו, הקליעה, המסירה וכו שיש לו ב NBA לא היו נעלמים באירופה . בקיצור מנחם צודק ושמעון טועה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הסטט של לברון היה יורד ל15 נק למשחק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לברון בשיאו אני מדבר. לברון של היום.פחות לא היו נותנים לו לחדור כמעט בכלל היה נשלח לקו היו חוגגים עליו בהגנה כל המורשת שלו הייתה קורסת

עגל
עגל
16/12/2021 12:10:37

+1
לברון היום זה קראודר בלי הגנה.
לברון בשיאו? קראודר עם הגנה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

חבל שהוא לא היה בטורניר האחרון היה יכול להיות מצחיק

dror2
dror2
16/12/2021 6:38:18

מנחם יא מלך… תישאר צעיר עוד שנים קדימה : )

עמיחי קטן
Admin
16/12/2021 6:50:56

תודה מנחם.
סגנון המשחק ב-NBA ובאירופה שונה, כך שגארדים גאנרים שהם לא ברמה מספיק טובה ל-NBA מצליחים מאוד באירופה (שיין לארקין, מייק ג'יימס וסקוטי ווילבקין למשל), אבל הרבה פעמים פורוורדים מגוונים מצליחים יותר דווקא ב-NBA (צמד הבוגדנוביצ'ים ואינגלס למשל). הרמה של השחקנים ב-NBA יותר גבוהה, אבל יש באירופה לא מעט מאמנים ששווים NBA – דיוויד בלאט זו דוגמה טובה למאמן שהיה טוב מאוד בתקופה הקצרה שלו ב-NBA ופוטר מסיבות לא מקצועיות.

Dor
Dor
16/12/2021 9:54:57

בדיוק. אין אמת מוחלטת אלא זה מאוד תלוי בסגנון של השחקן. אינגלס זאת דוגמא נהדרת לשחקן בינוני במונחים אירופאים שההתאמה שלו לנבא יותר טובה. גארדים סקוררים וגבוהים ורסטילים וחזקים מתאימים לדעתי מאוד לאירופה ובנבא יש לרוב יותר טובים מהם ופורוורדים סקוררים יש פחות. קח סקורר כמו דבונטה גרהאם לאירופה והוא הופך לכוכב גדול ביורוליג אבל קח פורוורד משלים סטייל רויס אוניל, מאטיס תייבול או הורטון-טאקר והם ישארו סוג של משלימים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם אתה לא הבנת אותי טוב. אם שחקני הnba היו מאומנים באירופה ושומרים כמו ביורוליג הכוכבים של הnba היו בוכים עם 15 נק למשחק רובם הגדול כולל השיקצה.
השיקצה בגילו היה מתפרק אחרי 10 משחקים עם מכשיר הנשמה ופציעה או מנגר למוות.
בnba אין הגנה בפלייאוף יש קצת העונה הסדירה קליר פאת.
שחקנים בלי קליעה טובה היום אוכלים קש ביורוליג לברון היה סובל שם היום המורשת שלו הייתה מקבלת מכה עצומה אם היה בא ליורוליג.
אין בnba הגנות מנחם פעם היה קצת היום אין בכלל ברןב המשחקים. לאיזה שחקן ביורוליג מאפשרים לרוץ 10 קוסט טו קוסט דרך האמצע שעומדים ומסצכלים עליו? זה קורה רק בnba שעושים כבוד לכוכבים וחוסר תחרויות.
כל הnba שלך בדרים טים היה מקבל בעיטה לטוסיק ומנוגב בלי קווין דוראנט. היו מושפלים בטורניר האחרון או שלא ראית? שעשו עליהם הגנה ובלי שריקות אוייר הם לא יכלו לעשות סל. קווין דוראנט הציל אותם.
ומי קרקס את כל הדמיאן טייטום בוקר שחקנים כמו פורנייה ודה קולו. כי הם מתאמצים.
בnba אין לשחקנים יצר תחרותיות לרובם הם חיים על היילייטס בשביל הברינקס. חצי מהמשחקים קליר פאת מוחלט. שחקן מגלגל כדור עד קשת ה3 ואז רץ דרך האמצע לליאפ או דאנק 😂😂😂
ראית מישהו שנותנים לו באירופה לגלגל כדור עד קשת ה3?

Dor
Dor
16/12/2021 9:59:15

בגדול אתה צודק שמעון אבל במאניטיים בפלייאוף או במשחקים חשובים האינטנסיביות של ההגנות מטורפת ומאוד קשה לעשות סל. קח את הבאקס של הפלייאוף שעבר מול בארסה או אנאדולו בשיאן והן לא עוברות את החצי ואל תשכח שבנבא גם סגנון המשחק הרבה יותר מהיר וזה נותן יתרון לשחקני מגרש פתוח כמו יאניס

Avri
Avri
16/12/2021 14:38:22

שמעון, אתה יורה שטויות בקצב אש אבל לזכותך יאמר שאתה עושה זאת לרוב בחן רב. אני נהנה לקרוא את התגובות שלך, תמשיך.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לגבי המאמנים. המאמנים בnba הם ברמה של המאמנים אצלנו במתנס אומרים בהצלחה.
מאמנים חלשים מאד ורפי הבנה מוחלטים חסרי מושג באים עם תכניות מהבית מקובעים חסרי יוזמה ומעוף ששינויים נכפים עליהם בלית ברירה.
המאמנים הכי גרועים הם בארהב ובnba במיוחד.
המאמנים האירופאים היו מאלפים אותם עם הזמן והופכים לשחקנים מקצוענים יותר אבל בליגת הwwe הכוכב קובע וצריך לפנות לו מקום בקליר פאת ולתת שריקות אוויר שיגיע ל30 נק ואז למתג אותו כווי אר אול וויטנס זה ליגת שואו לעשיית כסף. מה שאני רואה ברוב המשחקים זה הצגה לא כדורסל. הכדורסל הוא שולי וזה בהחלט מובן הכסף קובע הכל בשביל עוד כסף צריך כוכבים עם 30 נק צריך היילייטס צריך סלי באזר שכדור אחרון יהיה אצל הכוכב ויתנו לו לזרוק את הזריקה האחרונה ומומלץ שזה יהיה ב1 על 1.
משחקים בשביל ההצגה וכולם זורמים עם זה המאמנים והשחקנים כי המטרה של כולם זה להישאר בתפקיד ולעשות כסף. לא יצליחו? יכנסו למשחק כסאות מסתובבות ילכו חהיות עוזרי מאמן ואז יחזרו מאמן ראשי ראה גנטרי מייק בראון לויד פירס ברוקס ועוד…..
שלא תבין אותי לא נכון הכשרון הגדול נמצא בnba אבל הם לא משחקים כדורסל אלא כדורסל אומנותי הצגה להמונים

kob
kob
16/12/2021 8:16:52

ביורוליג לא היו עוצרים משחק תחרותי אחרי שלשה, "היסטורית" ככל שתהיה, ועושים פסטיבל.
זה באמת קרקס ולא ספורט.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  kob

אה גם זה

Berch
16/12/2021 7:26:19

מעורב משעשע מנחם
אחלה שיר
לא יודע אם קראת את השירים של מידן אבל אתה והוא יכולים להוציא ספר "השירה והחירוז – כדורסל, פוליטיקה ושאר ירקות"….
🤣🤣

MBK
Editor
MBK
16/12/2021 9:21:29
Reply to  Berch

לא נראה לי שהוא חשוף 😀
אבל זרקת רעיון –
בא לשכונה ואריאנט חדש 2021

קולי נאלם ליבי נרגש, בא למדינה ואריאנט חדש
הומה נפשי לקראת מפגש, בא לשכונה אומיקרון חדש
קולי נאלם ליבי נרגש, בא למדינה ואריאנט חדש
הומה נפשי לקראת מפגש, בא לשכונה אומיקרון חדש

הוא יוצא לרחוב, מטייל הלוך ושוב
החיסון לא יעיל, נדבק כמו דביל
הוא מדביק במהרה, שכח ת'מסכה.
מדרום אפריקה, הגיע בטיסה

קולי נאלם ליבי נרגש…

עם שחר אצא, שערי אשזור יפה
התחיל עוד גל, ואני בפסטיגל
אמרו אחיי, היתן שיעול עליי?, האשב לידו?
תגידו לי כן או לא.

קולי נאלם ליבי נרגש…

בככר בקפה נאספו בנות הרבה
מקדם הדבקה, פרצה שוב מגפה
בחנות הבשר פה אחד נפל דבר
הקצב לא נזהר באיכלוב גמר

etayle
etayle
16/12/2021 9:27:37
Reply to  MBK

ענק

עגל
עגל
16/12/2021 9:44:19
Reply to  MBK

🙂

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16/12/2021 10:32:31
Reply to  MBK

יה אללה, הטרנד תופס תנופה….

MBK
Editor
MBK
16/12/2021 20:20:56

חפש אותי בפייס
הטרנד רותח שם

IDO
IDO
16/12/2021 7:51:04

I saw Lakers today.
Russ was great just saying.

The Gidi gov song is old treditional Irish song
Call
Whiskey in the pub

birdman
birdman
16/12/2021 13:36:27
Reply to  IDO

jar

Tzafriros
Editor
16/12/2021 14:47:17
Reply to  IDO

ראס כהרגלו היה נוראי בהגנה ואיבד כדורים. בהתקפה היה טוב

האווי לאסוף
האווי לאסוף
16/12/2021 7:58:03

מעולה דוקטור, עכשיו אני יודע בוודאות שהחלמת לחלוטין מהקוביד.
תודה רבה, ואם אפשר להמשיך ולחרוז זה יהיה נחמד

Ogigi
Ogigi
16/12/2021 8:09:18

תענוג ! מהנה הכל מהנה. ללקק את המקלדת .

jefffoster10
Editor
16/12/2021 8:15:08

שמע מנחם זה היה ענק, יושב בעבודה ונושך שפתיים כדי לא לשאוג מצחוק. שתהיה כאן תמיד. איזה יופי לשמוע שחזרת לעצמך ואיזה כיף לפתוח ככה את הבוקר.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

מעולה מנחמנו, אחלה שירה ("שירה של עגנוןןןן" רזי 🙂
אתה באמת צעיר לנצח, תענוג לקרוא.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אגב מנחם יש לך כשרון בשירה אחלה באטל הבאת

המשגיח
Admin
16/12/2021 9:02:43

גדול אתה דוק

MBK
Editor
MBK
16/12/2021 9:21:50

מנחם גדול אתה

asaf
16/12/2021 9:36:33

מנחם אתה גדול.אחד ,יחיד ומיוחד. שתשאר צעיר לנצח בנפש.

etayle
etayle
16/12/2021 9:36:57

תודה רבה, נהדר מנחם.

עגל
עגל
16/12/2021 9:46:46

מעולה מנחם, לא ידענו שאתה ראפר, קצת לבן ונמוך, אבל ראפר!
אתה צודק במה שכתבת, השחקנים בנב"א מגינים הרבה יותר טובים, הנקודה היא שלא תמיד בא להם להתאמץ.
יש בעיה בנב"א לקבל מאמן אירופאי כי הוא לא גדל עם השחקנים בשכונה, מה לעשות שקשה להם לקבל סמכות מאיזה אוברדוביץ' כזה, וחבל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

אם לא בא להם להתאמץ אז הם לא מגינים טובים. פוטנציאלית אתה צודק הם יכולים להיות מגיני. לעיתים נדירות שחקנים מתאמצים שם.
יש בודדים שתמיד באים לעבוד סמארט, טאקר, טייבול אבל ניתן לספור אותם על 2 ידיים.
מי שאשם הם לא רק השחקנים אלא המאמנים, זה הקוד המקובל בליגה והם זורמים עם זה והשחקנים יש להם ככ הרבה כסף למה שיעשו הגנה?

Dor
Dor
16/12/2021 9:59:44

גדול מנחם

Yp
Yp
16/12/2021 10:00:53

בוקר טוב לכולם
שוב תודה למנחם על פוסט מאלף ומצחיק בעת ובעונה אחת . קראתי כמה פעמים ונהנה כל פעם מחדש .
לגבי הויכוח בין מנחם לשמעון לדעתי האמת היא היכן שהוא באמצע . אני ממליץ שהמערכת תיזום איזו סדרת פוסטים בנושא,זה נושא גדול מדי בכדי שהדיון יהיה רק בתגובות.
שמעון,הטיעון האולימפי שלך חלש . בשורה התחתונה , KD
הוא עדיין שחקן NBA וחלק מהמערכת הזו שאתה כל כך משמיץ . בתור אחד שעוקב כבר עשרות שנים אחרי אמנויות הלחימה וההאבקות הבידורית , אני יכול להגיד לך שהסיכוי של נבחרת ה-wwe לנצח את נבחרת ה-ufc בטורניר לחימה תחרותי קלוש ביותר . אין שום דמיון בין הנבא לwwe , הדמיון הוא הרבה יותר ל-ufc .

yaniv
yaniv
16/12/2021 10:39:13
Reply to  Yp

להביא את KD כדוגמא זה לא רציני.
KD בכל מצב ובכל שיטה יצליח להיות דומיננטי.שיש לך קלעי על בגובה שלו זה לא כל כך משנה מה תשים מולו.

Yp
Yp
16/12/2021 11:11:07
Reply to  yaniv

בוקר טוב יניב
אין לי שום ויכוח על גדולתו של KD , ההיפך הוא הנכון .
מצד שני , אני מכיר גם בגדולתם של ג’יימס, סטף קוואי והארדן. אני נוטה לחשוב שגם אחד מאלו היה יכול להוביל את הנבחרת הזו להישגים.מה שצורם לי בהשוואה של שמעון ל-wwe , זה שהכשרונות הגדולים ביותר בכדורסל העולמי נמצאים בנבא . גדולי הכישרונות באמנויות הלחימה נמצאים ב-ufc ולא ב-wwe . WWE היא ליגה בידורית ולא ליגה תחרותית , ואין למופעים שלה שום ערך ספורטיבי . השמות שהזכרתי למעלה הם אנשים תחרותיים ברמה קיצונית וההשוואה ל-wwe עושה להם עוול גדול.

yaniv
yaniv
16/12/2021 12:39:38
Reply to  Yp

מסכים איתך לגבי הנקודה הזאת.
העניין ששמעון לא כזה טועה.כל השחקנים שציינת הם שחקנים גדולים בNBA .העניין שסט היכולות שלהם מתאים למשחק של הNBA ולא למשחק הבינלאומי.אני בהחלט מאמין שאם לצורך העניין אחד מהם היה משחק באירופה הוא היה לומד את המשחק והופך ללא פחות גדול גם באירופה.
KD הוא יוצא דופן כי אצלו איזה משחק משחקים לא כל כך חשוב,היתרונות שלו הם בעיקר בגובה ובקליעה האבסולטית שלו ולכן לא משנה אם הוא ישחק בNBA באירופה או בטורנירים בינלאומים,הוא תמיד יהיה מעל כולם.
אפרופו הוא הכוכב היחידי שיכול להוביל לבדו את נבחרת ארה"ב לזכייה ואפילו עשה את זה פעמיים

Yp
Yp
16/12/2021 13:48:12
Reply to  yaniv

ממש אין לנו ויכוח לגבי kd . מאז שהצטרפתי לאתר אני ידוע כאוהד הכי גדול שלו , ורוב הזמן גם האוהד היחיד שלו באתר . תמיד הדגשתי שהמשחק שלו הכי מותאם לפיבא מכל הכוכבים האחרים
יחד עם זאת במשך השנים נראו כמה שמות שהיו דומיננטיים בפיבא כמו וייד , בוש , קיירי , הארדן , דייויס , קליי ועוד . העומק בלתי נתפס . אני ממליץ לכולם לצפות שוב בגמר אליפות העולם 2014 כדי לראות איך הארודן וקיירי רומסים נבחרת סרבית חזקה מאד .

yaniv
yaniv
16/12/2021 14:07:46
Reply to  Yp

תוריד את KD מהנבחרת האחרונה ותשים כל אחד אחר במקומו(אולי רק סטף) והם לא זוכים בזהב בטוקיו.
למה האוהד היחידי שלו באתר?
יש את המבין קטן בינוני וכמובן דה שוט.
אני גם מאוד אוהב אותו,אמנם לא מעריץ אותו אבל בהחלט חושב שמבחינת סט יכולות אין ספק שהוא הכי גדול שהיה איפעם.חבל רק על השנים שבזבז עם ראסל וחבל שהוא הצטרף לגולדן סטייט

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Yp

צודק בלי KD הם היו מנוגבים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Yp

הWWE כוון מהבחינה הבידורית והגנה בכאילו כולל שריקות האוויר. לא דובר על כשרון. הכשרון בNBA הוא פי אלף יותר גדול. לכן אם הכשרונות האלו היו באים לשחק כמו ביורוליג עם חוקים והגנה כמו שם רוב מוחלט של כוכבים היה סובל. דוראנט וסטף זה לא חכמה.
הארדן לברון וקאווי היו סובלים יותר בהרבה תחת שמירות יורוליג. הארדן בחיים לא יכל לעשות את הפלופינג שלו באירופה ולקבל על זה זריקות. הוא עשה את זה 6 שנים מלאות בNBA/
כנל לברון אף אחד לא היה נותן לו 10 קוסט טו קוסט במשחק ודאנקים חופשי דרך האמצע אף אחד, לא היה קורה פשוט.

אתה יכול לראות דוגמא איך צרפת וספרד טיפלו בלוקה ואיך בNBA שומרים על לוקה. אם כוכבים היו נשמרים ככה 82 משחקים הם היו נפגעים קשה מאד בסטט שלהם רובם והנצחונות של הקבוצה שלהם היו יורדים. שלא נדבר כמה שנים.
לאפשר לכוכב היריבה לקבל כדור לזריקה אחרונה זה אחד הביזיונות הגדולים שיש לטעמי בספורט למשל זה וויר אול וויטנס מיתוג נטו שהתחיל עם מייקל

Yp
Yp
16/12/2021 14:07:55

אהלן שמעון
אני מסכים לחלוטין שהשחקנים שהם לא הקרם דה לה קרם היו סובלים מאד ביורוליג וזה מה שראינו באולימפיאדה . אבל הכוכבים האמת גדולים היו עושים את ההתאמות ומשיגים מספרים מעולים גם ביורוליג .
אני חושב שאתה עושה הערכת חסר לכמה שחקנים ולפחות לגבי ג’יימס זה נראה שאתה כל כך שונא אותו שזה קצת מעוות את ההערכה הספורטיבית שלו
אני מודה שג’יימס לא הבריק בפיבא , וקווי אף פעם לא הופיע , אבל לגבי שני שמות שהזכרת יש הוכחה ניצחת :
1.גמר מונדובסקט 2014 : הארדן וקיירי מפרקים נבחרת סרבית חזקה ושחצנית , כל אחד קולע 26
בלי שום הצגות . האמריקאים קולעים 137 נקודות במשחק של 40 דקות.
2.גמר אולימפי 1984 . נבחרת מכללות שהכוכב הגדול שלה הוא מייקל בן 21 מפרקת נבחרת ספרדית אדירה . הנבחרת הספרדית היתה מבוססת על ריאל מדריד האימתנית .
המשחק הזה בעצם גילה את מייקל לעולם הכדורסל מחוץ לארהב
אבל בישראל כבר ידעו מיהו מייקל לפני שאר העולם

Yp
Yp
16/12/2021 14:12:59
Reply to  Yp

טלח
התוצאה מול סרביה 129-92 בלבד

עמיחי קטן
Admin
16/12/2021 14:20:47
Reply to  Yp

דווקא בשנים האלה זו הייתה ריאל קצת פחות חזקה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Yp

הפערים נסגרים בשנים האחרונות. התקופה של מייקל לא רלוונטית. הארדן וקיירי נתנו בראש כי סרביה על הפנים זאת נבחרת שמשחקת מאד לאט ובקצב של צב עם מלא לבנים וחוץ מזה הם בקבוצת כוכבים שם בטים USA. הארדן לבדו למשל עם שחקנים פחות טובים היה מתקשה. שאני אומר מתקשה זה שהכדורסל שהוא היה משחק היה אחר, לא יכל שם לקפוץ על מגינים לעשות דאבל סטפבק להעיף עליהם ידיים וללכת לקו זה הכוונה.

הארדן וקיירי הם אשפי דריבל ברור שהם היו מצליחים. לברון וקאווי לא יודעים לכדרר ככה, לברון יאניס, סימונס, דריימונד לא סתם הם נראו בדיחה. שחקנים עם קליעה לא טובה שבנויים על כוח מרוויחים המון מחוקי הNBA ויסבלו יותר באירופה.
באירופה אף אחד לא עושה ללברון כבוד, הוא עוד שחקן ואף אחד לא יתן להיכנס ככה בקלות לסל מה גם שיחכה לו שם שחקן בצבע. המרפקים שלו שהיו עבירות תוקף וזכו להתעלמות בNBA או שהוא היה מקבל אנד וואן אחרי שנותן מרפק היה נשרק נגדו באירופה.
לקחת את טים USA כדוגמא זה לא נכון כי זה אוסף כוכבים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Yp

אגב דונובן מיצל טייטום כל החברה האלה הפסידו שם יחד עם קמבה ומידלטון לא? טורניר אחד לפני.
גם דונובן מיצל מקבל המון המון שריקות אוויר כל חדירה שלו גם ששחקנים לא נוגעים בו הוא נכנס להם לחזה וזורק את עצמו הצידה והולך כל הזמן לקו

Yp
Yp
16/12/2021 14:57:21
Reply to  Yp

אני חושב שעכשיו עלית על הנקודה הנכונה . העניין הוא ה-skills של השחקן . שחקן שיש לו skills עילאיים יהיה כוכב על תחת כל מערכת חוקים וסגנו ות . אני חולק עליך לגבי ג’יימס
לדעתי הוא לא באותה קטגוריה כמו שאר השמות שהזכרת . לג’יימס יש הרבה יותר כשרון מאשר ליאניס וקווי ’וזה היה בא לביטוי בפיבא אחרי קצת התאמות
אני בהזדמנות אעלה על הכתב את מה שאני זוכר מהחודשים שלפני אולימפיאדת ברצלונה והדעות לגבי הנבחרת האמריקאית

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Yp

יאללה לפחות הרווחנו פוסט שלך.
מעולם לא התווכחתי על הסקילס או על הכשרון בNBA.

Smiley
Editor
16/12/2021 10:13:08

Bleacher Report
@BleacherReport
A couple of NBA vets balled out tonight in the G-League 😤

Isaiah Thomas: 42 PTS, 8 AST, 6 REB
Lance Stephenson: 18 PTS, 15 REB, 10 AST

יהלי אולמר
Editor
16/12/2021 10:14:29

וואו מנחם הפתעת אותי
השיר פשוט אדיר, כישרונות חדשים אפשר לגלות גם בגיל 85.
לגבי ההגנה הליגות השונות, בnba השחקנים אתלטיים יותר מאירופה אז אם הם לוחצים יכולה להיות הגנה יותר טובה, אבל הם לא יעשו את זה כי יש להם עונה של 82 משחקים פלוס פלייאוף לחלקם עם עומס משחקים שאין בליגות כדורסל אחרות בכלל. ביורוליג ההגנה יותר חשובה, כי כמו שכתוב בסלוגן של הליגה, "כל משחק משנה/קובע", זאת ליגה מאוד תחרותית וקשה שמתכוננים בה ליריבות ברצינות, לא כמו בעונה הרגילה בnba (בפלייאוף זה סיפור אחר), וקצב המשחק בטוח איטי יותר, ככה שההגנה מרוויחה לשחק יותר פוזשנים מול התקפה מסודרת ולא להפך. אלו שתי ליגות שונות, והתפיסה שהnba היא הטובה בעולם נובעת בעיקר משיווק, כסף ופרסום

yaniv
yaniv
16/12/2021 10:37:37

ענק מנחם 🙂

Zvika Bar-Lev
16/12/2021 10:55:06

השיר שלך ענק ובכלל הרוח שלך פנטסטית ואיזה כיף לנו שיש לנו אותך. מעבר לזה הדיון ההשוואתי בין נבא לליגה האירופית, וגם בנושא המאמנים שווה לערוך אותו ממש לעומק. העובדה שנבחרות טובות מאירופה נותנות פייט רציני לארהב בטופ של באליפויות עולם/אולימפידות, ושאנחנו כבר יודעים ששחקנים טובים מאירופה מככבים בענק בנבא, מראה שזה לא כזה פשוט להכריע.

NBA בדם
Editor
16/12/2021 12:03:38

יש 2 הבדלים מהותיים בין הnba והיורוליג:
1.נותנים יתרון להתקפה ופחות שורקים על צעדים וגם השחקן המגן מוגבל בלהיות הרבה זמן בצבע.
2.המגרש יותר גדול וזה מאפשר מרחבים לשחקנים מוכשרים ואתלטים יותר לבוא לידי ביטוי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

נותנים יתרון להתקפה זה ניסוח עדין…..

1. שחקן יכול לקחת טיים אאוט
2. חוץ מוציאים מאחורי החצי
3. גאתרינג…. (צעדים באישור הליגה נוצר כצורך לווי אר אול וויטנס של כוכבים)
4. אין מגן 3 שניות בצבע
5. שריקות אוויר לדיכוי המגינים
6. מאמנים רפי הבנה או שחקנים רפי הבנה תחליטו אתם
7. כדור אחרון מאפשרים לכוכב ל1 על 1 בדכ

אשך טמיר המקורי
16/12/2021 18:02:01

שחקן נופל זה אוטומטית עבירה

Avri
Avri
16/12/2021 14:40:43
Reply to  NBA בדם

יש עוד הבדל קטן אבל שווה להזכיר. השחקנים הרבה יותר טובים. שבע רמות מעל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

אין שום ויכוח על זה. אבל הם עושים הגנה 7 רמות פחות (כי לא בא להם וזה הנוהג בליגה לא בגלל שלא יכולים כל אחד שם יכול להיות שומר חיה). הכוכבים נהנים מחופש מוחלט לעשות ככל העולה על רוחם מגלגלים כדור לספוט ועולים לזריקה בלי הפרעה המגן כאילו מרים ידיים. אם הוא קצת צמוד הוא ילך לקו בשריקת אוויר

Avri
Avri
16/12/2021 18:38:30

זה רק נראה ככה. באחד ממשחקי ההכנה של דורון שפר בקליפרס היה בקבוצה שממול איזה אחד שדווקא לא ממש היה ידוע בכשרון ההתקפי שלו – דריק פישר. האגדה מספרת שפישר סיבסב אותו על ימין ועל שמאל וגרם לכל מקבלי ההחלטות להבין שלדורון שלנו אין מה לחפש בליגה. הוא פשוט לא מסוגל לשמור ברמות האלו. באירופה הוא דווקא נחשב לשומר לא רע.

ויותר קשור לימינו אנו. תראה שחקני התקפה מחוננים כמו אנס קנטר שלא רואים דקות כי הם פשוט לא שומרים. מאמנים רוצים חוזים והם מקבלים כאלו רק אם הם מנצחים. מנצחים רק אם חוטפים פחות נקודות מהקבוצה שממול. זה שההגנה לא אלימה או מתלהבת כמו אצלנו לא אומר שהיא לא קיימת.

אור
אור
16/12/2021 18:41:49
Reply to  Avri

בובאן גם דוגמה טובה, אולי השחקן ההתקפי הכי יעיל אי פעם

Jonathan
Editor
16/12/2021 12:18:14

יש השפעה לפסקול ולתמונות הנוספות מסביב כשרואים סרט.
כשאתה רואה יורוליג האוהדים צועקים ושרים וזה נותן תחושה שהם באו לשרוף את המועדון (וזו תחושה שלא רחוקה מהמציאות). שחקנים יכולים לשמור תוך כדי שהם שותים בירה והם עדיין ייראו כאילו הם באו לעבוד.
בNBA הקהל מתחיל לרקוד כמו בבת מצווה כשמכוונים עליו מצלמה, גם אם הקבוצה שלו בפיגור 20…
בשני המקומות זה מנותק לחלוטין ממידת המאמץ והכשרון של השחקנים על המגרש.

birdman
birdman
16/12/2021 13:44:06

מסכים עם שמעון בהכל.
מגיע ישראלי צעיר עם חצי מהאתלטיות של האפריקאים-אמריקאים ושומר יותר טוב מ 90% מהם. כשוושינגטון פוגשת את מילוואקי שמים אותו לשמור על יאניס.
המאמן האירופאי מנהל משחק, משנה הגנות, מכתיב תרגילים בהתקפה, עושה התאמות לחילופים של היריב וגורם ליריב ההיפך. המאמן של בוסטון לדוגמא – תנו את הכדור לטייטום ותקוו שהוא יקלע.
איגור קוקושקוב אימן את פיניקס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  birdman

אבדיה 70% אחוז מהעבירוטת ששורקים לו במשחקים שראיתי אוויר מוחלט. פעם הוא היה מתעצבן על זה ו8מתווכח עם השופטים היום הוא רק מחייך בציניות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גם לי יש בשבילך מנחם

לס, מה הוא מדסקס?
שמע בNBA אין הגנה נכנס למגננה
רפה הבנה ורפה הגנה חד הם
הוא אוהב את USA כי פעם גר לידי אנשי SA
מאמן NBA החכמה אצלו לא בDNA כדאי לו ללכת להוציא אצל מאמן באירופה BA,
מספיק שיהיה בובה ופה בהופס נהפוך אותו לחבובה
קוסט טו קוסט זה שם המשחק לכן המגינים הם גוסט ולברון עליהם עושה פוסט
הוא שואג לא דואג יודע שאיש הכסף יביא לו את השריקות, הן יהיו מדוייקות
השופטים רואים אוויר נופל אומרים ווי זמיר נשלח אותו לקו את הסטט להגביר
דוק אל תהיה מריר אני רק את תשומת ליבך מעיר
טייק דאת איטס קליר פאת

birdman
birdman
16/12/2021 16:34:01

חחחח

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16/12/2021 18:29:28

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
שימון, מחר לפרופסור שיר חדש ותענה לו בשיר גם כן.
האתר פורח בזכות המקוריות של שניכם, רק ברוך חסר פה, מקווה שהוא בסדר.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ברוך עסוק עם המקסיקניות

עמיחי קטן
Admin
16/12/2021 15:57:00

אם כבר אנחנו בקטע של שירים היום:

זה סיפור על עסק ביש
זה השיר, שירי
היה היה אי אז כאן איש
גבוה ושרירי

הוא שיחק רק כרכז
וחילק מסירות
תמיד רצה להיות מרכז
עם רישיון חופשי לירות

לידו היה אחד
שקט אבל יעיל
עד שבא יום מיוחד
את האווירה הרעיל

מול היריבים הזהובים
משהו שם נשבר
הם הפסידו בחיובים
והאחר עבר

חשב האיש כיצד אוכל
את כולם לבלבל
איך יכניסוני להיכל
ומצא – טריפל דאבל

השאר סופר כל כך רבות
בגרסאות חולקות
האם היתר רק בובות
האם קיבלו מכות

או שמא הוא בכלל גאון
האיש המדובר
אם בלעדיו רק דיכאון
אחרי שהוא עבר

מ-MVP ועד היום
כשהוא סחורה לטרייד
האם היה זה רק חלום
האם שמחה לאיד

כי זה האיש ששמו הוא ראס
מחלוקות מעורר
האם הכל הוא רק הרס
האם הוא קצת צורר

ראסל ווסטברוק זהו שמו
של האיש הזה בכלל
אז מה בסוף הוא מקומו
של ראסל בהיכל

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

😂😂🤣

יהלי אולמר
Editor
16/12/2021 21:15:32

צריך לעשות תחרות שירים וניגובים במפגש הופס הבא

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

קוד לבוש: ראפר מההוד

John
16/12/2021 16:00:44

החוקים בפיב"א ואירופה נועדו למזער את יכולתו של שחקן אחד לשלוט במשחק בצורה מוחלטת ללא צוות מסייע.
הוא מוחק חוסר יכולת אתלטית בכך שהוא מונע מגבוה לצאת מהצבע בהגנה, להוציא כדור מהטבעת, המשחק הוא 40 דקות מה שמאפשר לכוכבים לשחק בין 25-30 דקות בטירוף של אנרגיה לעומת שחקן NBA שמשחק 35-37 דקות (תשווה נקודות פר פוזשין ולא נק' למשחק. זה אפילו לא בר השוואה). אין ביורוליג בק-טו-בק ולרוב אין יותר משני משחקים בשבוע.
קשת השלוש הקרובה יותר, מאפשרת לקלעים בינוניים לצלוף באחוז גבוה יותר, מה שמצמצם את שטח המחייה של חודרים ושחקני פנים. מצד שני גבוה עב בשר יכול לטחון בצבע עם הגב לסל גם 15 שניות עד שיגיע הדאבל טים, מה שב-NBA מחייב לצאת מהפוסט-אפ אחרי פחות מ-5 שניות.

תמיד מדברים על כמה קשה לכוכבי NBA להתרגל לפיב"א אך מגרש ה-NBA דורש הרבה יותר. קשה לי לדמיין כמה כוכבי יורוליג בשיא גילם סביב 26-30 היו יכולים לבצע מעבר מוצלח ל-NBA למשך עונה שלמה. טאודוסיץ' שחקן מבריק, אך ברגע שהתמודד בחוקי ה-NBA לא ממש המריא. רודי פרננדס הוא דוגמא אחרת. אוון פורניה הוא אליל פיב"א וכך גם בוגדן (שנראה טוב מיוקיץ' בזירה הבינ"ל). ב-NBA הם לא מקבלים הנחות לשמור עם הידיים, ואין סנטר עבה שסוגר להם פינות. סנטרים צריכים להגיע מהוויק סייד כך שהם צריכים להיות סופר ניידים בשביל לא לחטוף שלשה וגם להגן על הצבע.

לגבי מאמנים והבנה בכדורסל, ישנם מאמנים רבים שלא מצליחים לאמן את הפילוסופיה שלהם מכיוון שעניין החוזים ב-NBA נותן את מירב הכוח לשחקן. כולם רואים מה סטיב קר עושה השנה עם ההגנה ההיסטורית של ג"ס. זוהי אדפטציה שהוא הביא מלפני 30 שנה מאריזונה סטייט בה שיחק. חצי מתרגילי ההטעיה שהווריורס עושים (למשל יציאה מחסימות כאילו לקליעה ואז עצירה במפתיע ויצירת חסימה לשחקן אחר לחיתוך לסל) גם הוא עתיק יומין. לגבי יאניס ויוקיץ' שכביכול נראים פחות טוב בפיב"א. אם אתה מאמן כדורסל שלא מצליח להפיק מיאניס את המיטב, הבעיה היא לא ביאניס…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  John

מי שומר באירופה עם הידיים ונותנים לו לשמור בלי שריקות? רוב הכוכבים בליגה משחקים 34 דק גג. גם כוכב יורוליג יכול לשחק 38 דק.
זה לא ששחקנים בnba משחקים 40 דק…הם לא בכושר לזה.
הם נחים כל משחק שני בלואד מנוחות פציעות הרחקות דחיות. לברון למשל או אמביד נחו מלא.
בnba משחקים 48 שרוב המשחק זבל ב0 מאמץ מה זה שווה?
תראה משחק של הקינגס פשוט מפנים ליריב את הדרך לסל.
השחקנים גם נחים במשחק עצמו עם מלא הפסקות. 3 עד 4 דקות מנוחה על כל דקת משחק…..
שלא נדבר על יחס לכוכבים ושיפוט

John
16/12/2021 17:30:36

איזה כוכבי יורוליג משחקים 38 דקות? תגיד בדקת נתונים? השחקן המוביל ביורוליג זה לוצ'יץ' מבאיירן שמשחק 31 דקות. יש בקושי 3-4 שמגרדים את ה-30 דקות.
.
לפי ההגיון שלך ליגת ה-NCAA היא בעלת רמה גבוה יותר מה-NBA. כוכבים שקלעו במכללה 16 נק' למשחק קולעים 30 -NBA. אם אתה רוצה ממוצעים אז או פר 40 דקות או נקודות לפוזשין. כך גם ממירים ממוצעים בתהליך הדראפט בין קולג' ל-NBA. ניקולה מירוטיץ' קולע 27 נקודות למשחק ביורוליג פר 40 אך רק 17 בפר משחק. פר 75 פוזשינים (המדד שמשווה תפוקה בין ליגות כדי לבטל קצב משחק) הוא קולע מספר שקרוב גם הוא ל-30 נקודות.

בליגה ההגנתית המדהימה הזו, כמעט כל הקבוצות קולעות מעל 50% ל-2 כאשר הגדולות כולן הין בין 55-60% בתוך הקשת.
האחוז לשלוש דומה ל-NBA למרות שהקשת קרובה בכמעט מטר. ב-1995 כאשר הזיזו קדימה את הקשת ב-NBA כמיות של "נגרים" התחילו להשחיל קליעות. מייקל קלע לדעתי קרוב ל-40% משלוש. הצלפים קלעו קרוב ל-50%.
.
ברור שניתן להתאבד כאשר אתה משחק בין 10-25 דקות במשחק פעם בשבוע, כאשר רוב הקבוצות משחקות בליגות נחותות לחלוטין מחוץ ליורוליג (הספרדיות פחות).
.
לגבי הידיים, אתה רציני? כמות הנגיעות של המגן שם היא אחרת לחלוטין. אני לא קורה לזה הגנה. אם אתה צריך לדחוף ידיים ולהשעין מרפקים על מנת לעצור את השחקן, אז זה פשוט קביים עבור שחקנים פחות אתלטיים. אבל גם כאן, השנה הליגה מאפשרת הרבה יותר מגע, בלי קשר לפרשנות החדשה של החוקים. לא סתם אותו הגארי פייטון II שנחשב לאחד מעילויי ההגנה השנה לא הצליח להחזיק זמן על המגרש בשני התחנות הקודמות שלו. הוא היה צובר 3 פאולים עוד לפני שנשם. כעת, בדיוק כמו כששחקני NBA מתרגלים לאט לאט לחוקי פיב"א כל קיץ, הם מתרגלים לחוקים החדשים בליגה.
.
ולסיום, אף אחד לעולם לא ישנע אותי שליגה שבה איליי אוקובו מוביל אותה בנקודות לאחר שנפלט כרכז שלישי בפיניקס (שהיתה אז ללא רכז) היא ליגה איכותית שקרובה ל-NBA.
.
אם אתה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  John

לא אמרתי שהיא ליגה איכותית ולא אמרתי שמשחקיםצ38 דק אלא שיכולים זה בעיה של המאמנים אם הם לא משתפים ל38 דק.
מה זה מרפקים קוראים לזה הגנה ליאניס מותר חמרפק לחזה ולמגן אסור להחזיר אתה באמת חושב שזה הוגן?
לשים גוף זה כדורסל.
מה שיש בnba זה לא הגנה ולא כדורסל שחקן נכנס בשחקן המגן שרק רץ אחריו זואק ראש צועק איי עף הצידה והולך לקו זה נראה לך הגיוני?

פאקו
Admin
16/12/2021 19:52:12

מעורב משובח דוק.